29 June 2012

මෙම බ්ලොගයේ අරමුණ

ඔබවත් මාවත් සකල විශ්වයමත් මවා, පෝෂණය කරමින්, පරිපාලනය කරමින්, නඩත්තු  කරමින්, අධීක්ෂණය කරමින්  සිටින, පරම දයාබර, අති  කරුනාන්විත  එකම සර්වබලධාරී දෙවියන්(අල්ලාහ්)ගේ නාමයෙනි.


මාව දන්නා නොදන්නා සැම දෙනා වෙතයි ..
මම බෞද්ධයෙකුව සිට ඉස්ලාම් දහම වෙත හැරුන සුභ ආරංචිය පළමුවෙන්ම 
ප්‍රකාශ  රන්න කැමති යි

මෙය ඇතැමෙකුට කෝපය ගෙන දෙන , තව කෙනෙකුට පිළිකුල ගෙන දෙන , තව කෙනෙකුට වෛරය ඇතිකරවනද ආරංචියක් ලෙසට මුලින්නම දැනෙන්නට පුළුවන.   

නමුත් මෙහි යථාර්තය දන්නා අයෙක් වේ නම්..................

ඔහු අවංකවම සතුටු වන බවද මම විස්වාස කරමි
මගේ ආගම සම්බන්ධයෙන්(එනම් මගේ ඉරණම සම්බන්දයෙන්- තව දුරටත් විග්‍රහ කරනවානම්.. ...,
මම කව්ද?
මම මේ ලෝකෙට අවේ කොහෙන්ද?
මම මැරුණම යන්නේ කොහෙටද?,
මම අනුගමනය කල යුත්තේ කව්රුන් විසින් දේශනා කල ධර්මයද?,
එම ධර්මය විශ්ව දහමක්ද?,
එහි ධර්ම මූලාශ්‍ර  නිරවද්‍යතාවය පිලිබදව සහ ඒවායෙහි ආගමක් වශයෙන් සදහන් කරුණු පිලිබදව සැහීමකට පත් වෙන්න පුලුවන්ද?,
එහි අන්තර්ගතය සැම යුගයකටම,සැම සමාජයකටම, සෑම සතා සිව්පාවටම, ඉර හද අහස පොලව ආදී සෑම දෙයකටම වලංගුද? 
මුල මැද අග ආදිය පිළිබද තියෙන අදහස් අපට භෞතික වශයෙන් හෝ පාරභෞතික වශයෙන් පිළිගත හැකිද?,
කිසිවිටකත් පිළිගත නොහැකි කරුණු පවා ධර්ම මූලාශ්‍ර වල අන්තර් ගතද? “.......ආදී කරුණු පිලිබදව) මධ්‍යස්ථ කෝණයක සිට පක්ශග්‍රාහී නොවී, හැගීම් වලට වහල් නොවී, පරාධීන නොවී විචාර බුද්ධිය මෙහෙයවල තීරණය ගැනීම මගේ වගකීම වේ, එය මා වෙනුවෙන් මම කරන මගේ යුතුකම වේ. 

මාව දන්නා නොදන්නා  හිතවතුනි,.. 
තමා අදහන ආගම කුමක් උවත් ඔබ මියයන විට එම දහම ඔබ ඔබේ ආදර දුවා දරුවන්ටත් උරුම කර දී  ඔබ මියයනු ඇතඅපෙන් සමුගත් අපේ හිතාදරයින් කලෙත් එයමයි .මුළු ජිවිත කාලයම, මුළු  ආදරය,  කරුණාව දැක්වුවා(ඔවුන්ට පරලොව සැනසීම ලැබේවා !). ඔවුන් දායාද කල ආගම දහම අපෙත් ආගම දහම බවට අපි පත්කර ගත්තාඅපි මිලදී ගන්නා හෝ උරුම කර ගන්නා ඉඩම් දේපල ආදිය ,ගැනීමේදීත් විකිනිමේදීත් හෝ උරුම කරදීමේ දීත් අප එහි නිරවද්යතාවය පිලිබදව කොතරම් සැලකිලිමත් වෙනවද. අපේ වැඩිහිටියෙක් දුන්න පලියට අපි ගන්නවද .අපි දුන්න පලියට අපේ දරුවන් භාර ගන්නවදනැහැ නේද? නිතිඤයෝ ,ඔප්පු ,රෙජිස්ටෙර් ගාස්තු, සාක්ෂි , මුද්දර උඩ අත්සන් .ප්ලෑන්, පිබුරුපත්, මිනින්දෝරුවොරස්තියාදුව ......තව බොහෝ දේ.... එහෙම නේද
ඇයි ආගම විතරක් නිකම්ම ගන්නේ
ඇයි ආගම විතරක් නිකම්ම දෙන්නේ
සොයාබලන්න උවමනා නැද්ද
ආගම නිකම්ම ගන්න හෝ නිකම්ම දෙන්න තරම් කිසිම වටිනාකමක් නැති දෙයක්ද
අම්ම තාත්තා හින්දු නිසා "මමත් හින්දු"
අම්ම තාත්තා බෞද්ධ නිසා "මමත් බෞද්ධ",
අම්ම තාත්තා මුස්ලිම් නිසා "මමත් මුස්ලිම්",
අම්ම තාත්තා ගම්භාර දෙයියෝටකාලි දේවියට, සීයාගේ සොහොනට, හෝ වේවා ජේසුතුමාගේ හෝ බුදු හාමුදුරුවන්ගේ හෝ වෙන යම් ශාෂ්තෘ කෙනෙකුගේ පිළිමයකට හෝ වේවා, ගහකට ගලකට හෝ ඉරට හදට හෝ වේවා, මාමාට හෝ නැන්දට වේවා වැඩිහිටියාට හෝ ගුරුවරයාට හෝ වේවා.., වැද වැටුන කියල කිසිම දෙයක් හොයන්නේ බලන්නේ නැතුව මමත් වැද වැටෙන්න ඕනිද ? 
ඔබ කැමතිද ඔබේ දරුවට කියන්නපුතේ මේ බුලත් අත දීල ගෙදර ඉන්න(ඉතාමත් වැඩිමහල්, මස් මාන්සයක් කටේ තියන්නේ නැතිකාටවත් හිංසාවක් නොකර යහපත් අන්දමින් දරුමල්ලෝ බලාගෙන ඉන්න) පුසටවදින්න කියන්නඅනිවාර්යයෙන්න්ම ඔබ කැමති නෑ.(ඉන්දියාවේ නම් මියන්ට වදින අය ඉන්නවා). 
අපි දන්නවා පුසෙක් කියන්නේ මනුෂ්යයෙක් ගෙන් වැදුම් ලබන්නට සුදුසුකම් තියෙන කෙනෙක් නෙමෙයි කියල. "පුසා එහෙම නම් අපි කල්පනා කරන්න ඕනි අපි වදින අයට හෝ දේවල් වලට එම සුදුසුකම් තියෙනවද කියල"
ගස් ගල්, ඇදපු රුපඅඹපු පිළිමඅඹපු එක එක හැඩතලගින්දර ඉර හද ආදිය...මදකට පසෙකින් තබමු..  "මොලයක් තියෙන එහෙත් වැදුම් ලබන අය" හිතන්න ඕනි මනුෂ්යයෙක් තමාගේ දෙපතුල ගාව වැටිලා සිරස නමා කරන නැමදුම  හෙවත් මනුෂ්යයෙකුට දක්වන්නට පුළුවන් උපරිම ගරුත්වය තමා වෙත ලබාගන්නට තමන් කොතරම්ම සුදුසුද කියල.  
වයසින් වැඩි කමට, නෑදෑකමට, උගත් කමට, තනතුරට, යම් කිසි දහමක් හෝ දැනුමක් සමාජයට කියල දෙනවා කියල හෝ විශේෂ ඇදුමකින් සැරැසී (යම්කිසි ශීලයක් රකිමින්) ඉන්නවා කියල හෝ මව හෝ පියා හෝ වේවා, තමා සිතන්න ඕනි තමා එකට කොතරම් සුදුසුද කියල. 
වැදීම කියන්නේ ඔලුව නමල කරන ව්යායාමයක් නොවෙයිඑයට සුවිශේෂී ගරුත්වයක් තියෙනවා. සුවිශේෂී ගරුත්වය ලබන්නට සුවිශේෂී සුදුසුකම් තිබිය යුතු වෙනවා. 
ගරුත්වය ලබාදීම වෙනයි, නැමදීම (වැදීම )වෙනයි. 
අපි හැමදාම එක තැන ඉන්නේ නැතුව අපේ විචාර බුද්ධිය පාවිච්චි කල යුතු වෙනවා 
(දැන් මේ කැල්ලඅල්ලගෙ සමහරු කියාවි මම සදාචාරයත් නැතිකරන්න යනවා කියල). එහෙම කියන අයට මම ඉදිරියේදී ඉතාම පැහැදිලිව පෙන්වා දෙන්නම් මනුෂ්යයෙක් ගේ වැදුම් ලබන්න නම් ඔහු තුල තිබිය යුතු ලක්ෂණ මොනවද කියලවැදුම් ලබන්න නියම සුදුස්සා කව්ද කියල.

යමෙකුට හිතෙන්න පුළුවන් මම ඉතාම යහපත් ජිවිතයක් ගත කරනවනේ, හොද නරක තේරුම් අරන් ධාර්මික දිවියක් නේ ගෙවන්නේ, මගෙන් කිසිම කෙනෙකුට හිංසාවක් නැනේ, ...කියල. ඉතින්  මම කාටවත් වදින්නේත් නෑ, මම කාටවත් බයත් නෑ . මැරෙන්න බයත් නෑ,  ආදී වශයෙන්.
ඉතින් හාවෙකුටත් ඔය දේ හිතෙන්න පුළුවන්නේ ඔය විධියටම. මොකද හාවගෙනුත් කාටවත් කරදරයක් නැනේ. එවිට හාවයි මනුෂ්යයය් එක වගේද? නෑ නේද? මනුෂ්යයට බුද්ධියක් තියෙනවා ආගමක් මට උවමනා ඇයි කියල වැඩිපුර හිතන්නහිතුවත් නැතත් ආගමක අවශ්යතාවය ඇගෙන්ම එන දෙයක්. එනිසයි ලෝකේ හැම මනුෂ්යය මොකකට හරි නමදින්න පුරුදුවෙලා ඉන්නේලෝකේ ඉන්න සමහර අය හිතන්නේ මෙහෙමය්..(හරියට පිස්සා හිතනවා මට පිස්සු නෑ, අනිත් අයට තමයි පිස්සු කියල. හිතනවා වගේ) තමන්ට පුරුදු ආගම තමයි නිවැරදි ආගම. අනිත් ඒවා වැරදියිමෙහෙම හිතමින් මිනිසුන් අදහන ආගම කිහිපයක් මම පෙන්නලා දෙන්නම්.
   


World Religions
Religion
Membership 
% of World 
2,039 million
32% (dropping)
22% (growing)
13% (stable)
No religion
775 million
12% (dropping)
Chinese folk religion
390 million
6%
376 million
6% (stable?)
Tribal Religions, Shamanism, Animism
232 million
4%
150 million
2%
New religions.
103 million
2%
23.8 million
<1%
14.5 million
<1%
Spiritism
12.6 million
<1%
7.4 million
<1%
6.3 million
<1%
4.3 million
<1%
2.7 million
<1%
2.7 million
<1%
2.7 million
<1%
Other
1.1 million
<1%
TOTAL   (Population)
6663 milion


තමන් හරි කියන ආගමත් ඔය ලිස්ට් එකේ තියෙනවද බලන්න. එතකොට ඒක තමයි නිවැරදි ආගමඅනිත් ඒවා ඔක්කොම බොරුතව සායි බාබා ගේ පිහිට, චුටේ බාබා රේ ගේ පිහිට මියන්ගේ පිහිට, පතන සහ ඒක තමයි හරි ආගම කියන මිනිස්සුත් අපි අතරම ඉන්නවා. මේ ඔක්කොටම පායන්නේ එකම ඉරයි . එක මහ පොලොවය් තියෙන්නේ , හුස්මගන්නේත් එකම වාතයයි ,ඉපදෙන්නේ එකම විදිහටයි ,මැරෙන්නෙත් එකම විධිහටයි, එහෙමනම් එකම ආගමක් මේ ඔක්කොටොම පොදු නැත්තේ මොකද කියල හිතෙනවා නේද?
මේ ආගම් ඔක්කොම හරියන්න විධිහකුත් නැහැ...... 
පරස්පර අදහස් තියෙන ආගම් දෙකක් හරියන්නත් බැහැ......
අපි ඉස්කෝලේ යද්දී, විෂය නිර්දේශයට ආගම් කිහිපයක් තිබුණා.(තාමත් එහෙම මයි ). කැමති ආගම අපට ඉගනගන්න කිව්වානමුත් ආගම් කිහිපයක් අවේ කොහෙන්දමොකද, කින්ද මන්ද කියල කිව්වේ නැඅපිත් එකම පන්තියේ හිටපු යාලුවෝ ආගම Period එකට වෙන වෙන කාමරවලට ගිහින් ඉගන ගෙන නැවත පන්තියට අවාඅද අපේ දරුවෝ කරන්නෙත් ඔය ටිකම තමිය්
අම්මල තාත්තලට ආගම් ගැන හොයන්න වෙලාවක් නැ. ඒගොල්ලෝ Buzy.

අනික, ආගම් ගැන හොයන්න පල්ලියේ ලේබ්බෙලකෝවිලේ පුසරිලා, පන්සලේ හාමුදුරුවෝල ඇති තරම් ඉන්නවා .ඒක ඒගොල්ලෝ බලා ගනී. අපිත් ඉගනගත්ත, උඹලත් ඉගනගනිල්ල, එච්ච්රයි ……. . 
පල්ලියේ ලේබ්බෙලකෝවිලේ පුසරිලා, පන්සලේ හාමුදුරුවෝල, කරන වැඩේ හරිදඒගොල්ලෝ අපිට කියන දේවල් සත්යයද, ඒගොල්ලෝ ළඟ තියෙන ආගමික ග්රන්ථ කොහෙන් ආපුවද .....කියල හොයහන්න වෙහෙසෙන්නේ නැ
පල්ලිය කාපට් කරලා තියෙන විදියට, දේවස්ථානය තින්ත ගාල වැඩ දාල තියෙන විදියටපන්සලේ බුදුපිළිම වහන්සේ අහසේ ගැවෙනතරමටකෝවිලේ ගාන්ටාර සද්දේ ඇහෙන හැටියට ආය වෙන මොනවා කියල හොයන්නදනියමෙටම තියෙනවනේ හැම දෙයක්ම. ඔය අදහන ආගම අදහගෙන ඉදපල්ලා,......... නේද, අනික මේක අම්මගේ, අප්පගෙ, මුත්තාගේ, කිරිකිත්තගේ කාලේ ඉඳලා එන ආගමනේආය කොහේ කියල වරදින්නද..... නේද? . 

මම දන්නා නොදන්නා හිතවතුනි ,

තරහ ගන්න එපා. අමනාප වෙන්නත් එපා මාත් එක්ක. කාගෙවත් හිත රිද්දන්නවත් , කිසිම ආගමක් පහත් කරන්නවත් නෙමෙයි මගේ අරමුණ. අරය මෙයා, අරයගෙ හැසිරීම මෙයාගේ කල් ක්රියාව අර හාමුදුරුවෝ, මේ ලෙබ්බේ, ලොකු ටීචර් , මහාචාර්ය තුමා ගේ වර්ණනාව ගාවගන්න එපා. අපි තනියම ඉපදුනේඅපි මැරෙන්නෙත් ඉන් පස්සේ වෙනදේට මුහුණ දෙන්න වෙන්නෙත් තනියමමයි . අරය දිහා බලල මෙයා දිහා බලල ආගම් තීරණය කරන්න එපා. අරයගෙ පින් පාට, මෙයාගේ ගුණවත් කම, එයාගේ උගත්කම, මෙයාගේ ප්රසිද්ධිය,... අර කට්ටිය මස් කනවාය මේ කට්ටිය වයින් බොනවාය ...වගේ තොරතුරු දිහා බලල වැඩක් නෑ... අය තම තමන්ගේ වැඩ, බලාපොරොත්තු වෙන දේවල් ලස්සනට කරගෙන යනවාසමහරු ආගම තමාගේ අදායම් මාර්ගය කරගෙන එක එක Style වලට ආගම විකුනනවා
ආගම ගැන උනන්දු නොවී කාලකන්නි වගේ කාල බිල ඉන්නකන් ඉදල මැරිලා යනවා කියල හිතන්නත් එපා
අපි නියමටම ආගමේ වැඩ කරනවනේ කියල හොයන්නේ බලන්නේ නැතුව කරගෙන යන්නත් එපා.  
ඔබ බසයකට නැගල දීර්ග ගමනකට පස්සේ කියන්න එපා අපි අපු බස් ඒක නම් ෂෝක්, Driver මලයත් මාරය්. පාරත් ටොප්. ඉතුරු ටිකත් ඔහොමම යමු කියල. බලන්න නැගල තියෙන බස් ඒක හරි එකද කියල .ඒක ඇවිත් තියෙන්නේ හරි පාරේද කියල බලන්න .අපිට වැරදිලා තිබුනොත් , සමහරවිට වෙලා මදි වෙන්නත් පුළුවන්.

ඒ නිසා තමන්ගේ ආගම ගැනත්, අනිකුත් ආගම් ගැනත් නිවැරදි කරුණුනිවැරදි පුස්තක  පරිශීලනය කරලා හොයල බලන්න කියල මම ඔබලාට ආරාධනා කරනවා.සත් වටහා ගන්න මහා පොත් ගොඩක් කියවන්නම ඕනි නෑ.

ඔබට සිතුවමක සබැ ලස්සන දැක ගන්න ඕනිනම් ඔබ මදක් සිතුවමින් ඈතට ගිහින් බලන්න. ආගම දිහාත් චුට්ටක් විදිහට බලන්න . එවිට වටහා ගන්න පුළුවන්
මම මුලින්ම මගේ ආගම තුල හිටිය. මම මට පුරුදු පරිසරයෙන් ඈත් උනාට පස්සේ මගේ ආගම තුල ඉදන් අනිත් ආගම් දෙස බැලුව. ඉන් පස්සේ මගේ ආගමෙනුත් ඉවත්වෙලා කිසිම ආගමක් නැති තැනට ගිහින් ආගම් කිහිපයක් ගැනම අධ්‍යනය කලා. එවිටයි මට වැටහුනේ විශ්ව දහම කියන්නේ මොකක්ක්ද,  ස්වභාවික දහම කියන්නේ මොකක්ද කියල
මම ආගමික  මූලාශ්‍ර දෙස මිස පුද්ගලයන් දෙස බැලුවේ නැහැ. (ප්‍රධාන වශයෙන් ත්‍රිපිටකය/ බයබලය [පැරණි සහ අලුත්]/ කුරානය සහ හින්දු දහමේ ස්වල්පයක් සහ වෙනත් අදාල පොත්පත් කිහිපයක් අධ්‍යනය කලා.) මම මෙම Blog එක තුලින් තුලින් ඔබට ඉස්ලාම් දහම ගැන තොරතුරු බිදක් ඉදිරිපත් කරන්න බලාපොරොත්තු වෙනවා. අවශ් තැන් වලදී අනිකුත් ආගම් සම්බන්ධ තොරතුරුද උවමනා උනොත් ඉදිරිපත් කරන්නම්මගේ කාලයත් මහන්සියත් මම මේ වෙනුවෙන් යොදන මුත් මම කිසිම කෙනෙකුගෙන් කිසිම දෙයක් (අඩු තරමින් ප්‍රශංසාවක් හෝ වෙන යම් කිසිවත්) අපේක්ෂා නොකරමි. දෙවියන් ඉදිරියේ මෙය මගේ වගකීමක් ලෙස සලකමි. 
සියලු දෙනාටම සත් ආගම හදුනා ගැනීමට හැකි වේවාය් අල්ලාහ්ගෙන් ප්‍රාර්ථනා කරමි.

සුදේශ් ජයන්ත.